Är så less på Stockholmspriser

Hur kan det kosta 5000 kr att hyra en festlokal i de centrala (typ) delarna av Stockholm?? Å när jag säger centrala delar, då menar jag typ ända ut till fucking-sollentuna och huddinge... Jeeez. Man kan ju inte begära att ens gäster ska behöva åka taxi för 500 kr när de ska åka till sina hotell eftersom att det inte går att ta sig med SL till bygdegårdar i skogen. Är jätteledsen för nu kommer jag itne kunna ha något 30-års kalas. Inte på det sätt som jag vill i alla fall. Blä, and fuck you Sthlm.


Kommentarer
Postat av: Karin

Oj vilka saftiga priser, för att vara så långt ut från stan..

2010-02-14 @ 22:33:44
URL: http://www.soija.se.
Postat av: Karin

Vi har en lokal som tar max 60 pers och kostar 500 ( plus 500-1000 om man använder sig av möbler och sånt) mellan 12 och 22... men huset som lokalen ligger i ska stambytas med början 19 april och det står att lokalen är stängd tills vidare. Jag kan ju kolla upp hur länge det ska vara stängt... om det gäller bara tills det är klart just i det huset eller om det är under en längre period... om du vill alltså? Det är ju inte säkert men jag kan ju fråga

2010-02-14 @ 22:44:47
URL: http://www.soija.se.
Postat av: Stina

Tack Karin, men jag är ute efter en lokal som man kan vara i längre än till 22, typ till 02. Vi har en lokal i vår förening också men den är också en tidigare-på-kvällen-lokal. Jag fortsätter leta... Blaha!

2010-02-15 @ 17:45:25
Postat av: Karin

Jo jag misstänkte det ;) hoppas du hittar nåt till humant pris.

2010-02-15 @ 18:10:16
URL: http://www.soija.se.
Postat av: Maria

http://lillagillet.sverok.net/lugnetframe.html

Ligger förvisso i Bromma, men man kan åka tunnelbana, och tunnelbanan går ju dygnet runt på helgen. 2000:- per dygn. Det verkar rätt spartanskt, men det kanske kan vara ett alternativ?

2010-02-21 @ 20:29:14
Postat av: Stina

Har hittat en lokal nu, men tack för tankar och hjälp. :)

2010-02-22 @ 12:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0