Irritationsmoment på pendeltåget

Det där med att åka pendeltåg varje dag har sina nackdelar. Helt klart. Förutom att tåget är ständigt sent på grund av signalfel, dörrfel och sjukdom så finns det några andra saker som är väldigt irriterande.

1: Personer (främst män) som delar ut små lappar med en tragisk historia på, och vill ha pengar. Exempel från gårdagen: "Jag är en fattig man. Mitt barn har leukemi och behöver vård. Jag har inte råd att betala. Ge mig lite pengar. Tack." Ok, i Sverige är väl vård i princip gratis eller har jag förstått det svenska välfärdssystemet fel?

2: Personer (både män och kvinnor) som spelar värdelösa låtar på instrument som inte låter bra, och vill ha pengar för detta. Exempel: en man spelar fiol i vagnen. Fiol är ett instrument som kräver att man står hyfsat stilla eftersom det annars låter fööör jävligt. Slutsats: pendeltåget rör sig ganska brutalt, alltså låter det fööör jävligt.

3: Personer (främst kvinnor), i dagligt tal så kallade rökarkärringar, som kliver på tåget i samma sekund som de tar sista blosset på sina gula Blend. De försöker förgäves dölja sin rökarlukt med hjälp av parfymer (eller vad det nu är) som stinker Wunderbaum! Skäbbish!

Oh, happy days!


Kommentarer
Postat av: Yster

Storstan ær hærlig...eller greit som vi sæger hær i Norge... ;-)

2009-10-13 @ 19:52:58
Postat av: Hanna

Det låter riktigt trevligt. Eller inte... Tur man har bil och körkort.

2009-10-13 @ 20:13:02
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Stina

Yster: storstan är kjempeflott ;)



Hanna: Nä, inte helt trevligt alla gånger :)

2009-10-14 @ 08:46:03
URL: http://kerma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0