Suomi

Idag flyger jag till Suomi och går på 100års kalas. Undrar om jag blir så gammal? Om man får vara som min mormor, bo i eget hus och vara pigg å så, då kan jag tänka mig nåt sånt, men inte annars.
Flyger ikväll, över Helsinki, så man får öva på sin finska på flygplatsen. Spännande värre. Tursamt nog ska jag ha en syster-yster och en invalido med mig. Invalido kanske kan tyda någonting från de finska kråkorna på tavlorna inne på flygplatsen i allafall. :) Tursamt har vi ganska väl tilltagen bytestid idag också, så hon hinner stappla sig till ny terminal och gate. Tyvärr har vi inte samma lycka på måndag när vi ska hem, då är bytestiden en halvtimme. :) Men jag tror att flygplanen brukar vänta på varandra vid sånna här byten.
Har hört talas om kanonväder i helgen också, vilket ju bådar gott, då kanske man kan sitta ute i trädgården på landet och få lite färg på armar och ben. I Finland är det ju sällan särskilt varmt dock, så risken för solsting och värmeslag är inte så överhängande. Men, en sol är ju alltid en sol.
Nu ska jag jobba lite, fika lite, jobba lite, luncha lite, jobba lite och ge mig av lite.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hälsa Finland och syster och invalido!! =)

2009-05-29 @ 15:19:54
Postat av: Maria

Hoppas Finland behandlar dig väl :)

2009-05-30 @ 09:21:50
URL: http://mariabecker.se/team-up

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0