Nu börjar jag tröttna

På massa olika saker. Bland annat att det är lågkonjunktur. Skitekonomi. Jag har inte pluggat 4 år för att bli arbetslös igen. Det är ju inte någon som söker en schysst personalare just nu, därav söker ca 150 schyssta personalare varje enstaka tjänst som ligger ute. Är det rättvist?? Ska man behöva bli lektant för att få jobb? Jag vill inte ha ett jobb där man utsätts för smittor av olika slag, dagarna i ända. Dessutom vill jag ju inte jobba med barn. Men det är klart, det är ju lättare at dra ner på administrationen än på själva verksamheterna. Sen får vi se hur jäkla bra alla rara verksamheter klarar sig när de inte kan få hjälp med sånt som de inte kan. Eller så kan man ju skita i allt, och hoppas att det ordnar sig. A-kassan betalar ju riktigt bra. Någon som vill köpa en bil kanske?? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0