Filmen

Män som hatar kvinnor var en bra film tycker jag. Den var kanske inte lika bra som boken den baseras på, men den var bra för att vara en svensk "thriller". Den var inte i närheten av Beck eller Wallander och deras tråkiga approach, även om den var i någorlunda samma genre. Beck-filmerna är ju inte särskilt berörande eller så, men den här filmen var faktiskt genomtänkt och engagerande.
Det som är lite jobbigt när man läst boken före är ju att man fått in massa bilder om hur personerna ser ut och hur kulissen är uppbyggd. Kan ju säga som så, att huset som Blomqvist bor i ute på vischan, är inte i närheten av det hus jag hade föreställt mig... Men men, nu får man lite nya bilder att sammanfoga med de bilder man redan har.
Ska nog ta och införskaffa tredje och sista boken i Millenium-trilogin snart. Har ju inte läst den än. Kanske är bra att göra det också, så man inte missar något, genom att bara se filmen, när den kommer.

Kommentarer
Postat av: Karin

Har inte läst nån av böckerna faktiskt..men jag har hört att fler tycker filmen är bra, kanske skulle ta och se den =)

2009-03-02 @ 21:17:24
URL: http://www.soija.se/
Postat av: Sandra

Har inte sett filmen än, men läst första boken. Tyckte nog den var lite överskattad, men det kanske beror på att man har hört att den skall vara så fantastiskt otroligt bra. Håller i alla fall på och läser den andra nu. Den verkar vara mycket bättre. Sen återstår det att se vad trean erbjuder.

2009-03-09 @ 22:17:06
URL: http://livetgenomsandrasgon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0