Jaha...

... då var man tillbaka på jobbet igen. Har precis avklarat en fikarast på en timme, cirka... :) Hehe, fullt upp kan man säga. Typ, inte. Ibland känns det lite tråkigt när det är så här lugnt. Lite mer tempo gör ju att man även vill göra dom där riktigt tråkigt uppgifterna som man inte orkar göra nu när det är så jävla lugnt så man inte vill göra nånting alls, dårå... Aaah, kontorsarbet slår det mesta... hehe.

Jag har gått med i Viktklubb igen. Funkade ju ganska bra sist. Så nu räknar jag kcal hejvilt. Tyvärr har jag inte lyckats gå ner ett endaste hekto sen jag gick med i torsdags, vilket jag tycker är något märkligt eftersom jag varken druckit alkohol, ätit godis eller alltför dålig mat. Dessutom har jag avverkat tre löprundor förra veckan. Hmm... Nånting stämmer inte... Men vi får se hur det utvecklas. Jag är medveten om att viktklubb kan anses som ett något dyrt redskap för att bara räkna kcal med, men det är ju så smidigt när man bara fyller i allt man intagit och sen pluppar det upp fett, kolhydrater och protein också. Man behöver ju inte räkna så mycket själv. Dessutom finns det mycket livsmedel i deras lista. Och dessutom ofta i olika måttenheter, vilket underlättar jämfört med andra kcal-sidor där det ofta bara finns per 100 gram. Hur ska jag kunan veta vad en banan väger?? Då är det ju smidigare att trycka in: banan 1 st, även om alla bananer inte väger EXAKT lika mycket...

Kommentarer
Postat av: Karin

jag tycker viktklubb är ett bra verktyg med..=)speciellt när man kan lägga in egna recept och livsmedel och det räknas ut kcalmängd

2009-07-20 @ 11:14:53
URL: http://www.soija.se/
Postat av: Stina

Ja, det är bra! Sen är det bara att hoppas att det hjälper även denna gång. :)

2009-07-20 @ 14:58:41
URL: http://kerma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0