She's back :)

Hejsan hoppsan igen.
Nu känner jag mig verkligen taggad att börja blogga igen ;-) Höll mig ju borta länge än vissa andra i alla fall. Men jag skippade kontakten med diverse dokusåpa-kändisar.

Har hänt väldigt mycket den senaste veckan. I fredags träffade jag Kungen och Drottningen. :) Mycket spännande. De var på besök på min arbetsplats och vi vinkade glatt till dom. Finlands president var också med. Jag vinkade mest till henne, eftersom jag är så finsk som jag är. :)

I lördags började jag träna. Var och tittade på Årsta gym, men bestämde mig ganska snabbt för att skippa det sunkstället. Det var sunkigare än MT's. Källarlokal, trångt, mörkt, dåligt med maskiner. När jag åkte förbi Eriksdalsbadet på fredagskvällen så kände jag direkt att det är fanimej här jag ska träna. Det såg så mysigt ut med bassängerna som lyste upp mörkret. Sen när jag kom dit i lördags och hade betalt mina 3700 kr för ett års träning så var det faktiskt jättebra. Det fanns löpband i hundratal, crosstrainers så långt ögat nådde och massvis med cyklar och roddmaskiner. Kanske överdriver lite vad gäller antalet, men det fanns i alla fall en hel massa grejer. Dessutom ingår två instruktioner i gymmet. Det gjorde det inte på Årsta gym, där fick man betala 200 kr för det. Så summan av det hela är att jag tränar på ett ställe som känns bra, jag kan träna gym, gruppträning och simmning för 3700 kr i ett år, istället för att betala 3000 kr på ett sunkställe och dessutom 200 kr för att få en instruktion i gymmet. Man skulle kunna säga att jag betalar 500 kr extra för att simma i ett år. Och det är ju ganska billigt. :)

Nu ska jag arbeta.

Kommentarer
Postat av: Karin

det ska vara fint där har jag hört..=) funderade själv på att börja simma och det kunde tom patrik tänka sig..och då funderade vi på just eriksdal, men sen såg jag att..för vi hade tänkt simma på ev helgerna..att det ofta är bokat då av lag som tränar..:/

2009-01-20 @ 09:23:42
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Stina

Det finns ju 2 bassänger och oftast är de inte upptagna samtidigt. Men ibland så är det tyvärr så, dårå... Ibland är bara vissa banor som är upptagna så får man simma i de andra banorna.

2009-01-20 @ 09:36:29
URL: http://kerma.blogg.se/
Postat av: Karin

aha..kanske ska kolla lite närmare på det då..har för mig att dom sätter upp tider så man kan se i förväg när det är träning..

2009-01-20 @ 10:24:07
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Stina

Det finns listor på hemsidan också.

2009-01-20 @ 11:08:26
URL: http://kerma.blogg.se/
Postat av: Karin

ja precis..=)

2009-01-20 @ 21:34:51
URL: http://litenbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0