Året som gått

Man vill ju inte vara sämre än alla andra bloggare där ute. Här är året som gått. :)

Januari:
<3 flyttar till mig i den största hålan av dom alla, Nässjö. Big misstake. Typ. Jag jobbar på bemanningsföretag, just för tillfället säger vi upp ca 50 personer. Det går inte så bra för företaget helt enkelt. Plus att det verkar som att det är så här det ska vara. Säg upp dom som funkar, de kan ju riskera att bli tillsvidareanställda annars, å sådana anställda vill vi ju inte ha på bemanningsföretaget.


Februari:

Spenderar en helg på hotell i Göteborg. Äter hotellfrukost och knallar runt i en helt främmande stad. Torsdagen innan denna helg blir jag uppsagd från bemanningsföretaget. Man behöver ju inte så många som arbetar med rekrytering när man säger upp hälften av de uthyrda...


Mars:
Påsken spenderas på ett kallt Öland. Snön vräker ner några av dagarna. Jag slutar på jobbet på bemanningsföretaget och börjar jobba i Finspång. Där rekryterar jag, singlehandedly, 100 sommarjobbare på 2 och en halv månader. And I do a damn fine job as well.


Öland i mars. Snö och fint väder.

April:
Första helgen i april bär det av till Öret, för Tjällossning. Overallsfesten som lockar hundratals besökare från Umeå i norr till Karlskrona i söder. Alkohol och fest i dagarna tre. Roligast är att träffa alla gamla och nya bekantskaper. Därefter bar det i princip direkt av till NYC. Shoppingparadis och steakparadis. Vill åka tillbaka i princip varje dag. Kommer hem med mycket kläder, skor och väskor. Och en massa upplevelser i bagaget såklart. Sista helgen i april spenderas återigen på Öland, denna gång med mycket bättre väder. Jag får dock en efterhängsen liten fästing på ryggen. Nästa vår blir det fästingsprutor till höger och vänster.


Statue of Liberty, April 2008


Maj:
Min happy birthday den 6e, jag firar med mig själv i Fimpen. Åker till Peking över dagen och shoppar lite, vill jag minnas. Jag får i slutet av maj veta att jag får jobbet i Södertälje. Tackar, tackar. Kan äntligen slappna av för första gången sen i februari.


Juni:
Avslutar jobbet i Fimpen och går på 4 veckors a-kassasemester. Spenderar en vecka i Sthlm för att spana in läget inför den stundande flytten. Kollar på en andrahandslägenhet i Högdalen. Bestämmer mig för att bli förortsbo under de tre  första veckorna som Stockholmare. Lär mig mycket om gasspisar och ugnar under denna tid.


Juli:

En bästis åker till ett land far, far, far away. Hon är inte hemma än, men kanske till min födelsedag nästa år. Jag anordnar den legendariska ADHD-festen 2008. Hur roligt som helst. Börjar jobbet i Södertälje. Flyttar in i lägenheten i Högdalen. Upplever livet i förorten, på riktigt. Många silverfiskar på toaletten, men som tur är, inte en enda kackerlacka. Inte i lägenheten i alla fall, men ute i trapphuset ligger dom döda i flockar. Mumma...


ADHD, Jeltzin-vodka, Bild lånad från Karin.


Augusti:
Börjar så smått komma in i jobbet och blir inneboende hos min farbror och faster. Det är mysigt, fast det är väldigt långt till jobbet. 1 timme och 40 minuter per väg med kollektivtrafiken känns lite för länge. Men det funkar.


September:
Har köpt en finfin lägenhet i Årsta med <3. Vi hoppas på en snabb inflytt. Det går sådär med den saken. Jobbar vidare och trivs som fisken i vattnet. Oftast. Tar en sväng till Öret och hälsar på i nollningstider.


Oktober:
Vi hade hoppats på att få flytta in 1 oktober men det drar ut på tiden. Känns jobbigt att vara inneboende, långa dagar och det blir bara mörkare och mörkare ute. Åker en sväng till Barcelona och upplever lite värme, sol och storstad. Blir väskrykt, men klarar Mulberryn med blotta förskräckelsen. Efter vi kommer hem så får vi äntligen flytta in i lägenheten. Det blir hyrsläp och flyttkartonger hela dagarna.


La Sagrada Familia, Barcelona oktober 2008.

November:
Flyter bara omkring. Är lycklig över min förkortade resväg till jobbet, tar bara 50 minuter nu, från dörr till dörr, inklusive eventuell dötid i väntan på tåg. Möblerar lägenheten och lever efter mottot: en flyttkartong om dagen är det bästa för magen. Lägenheten börjar komma i ordning. Gåsamiddagen står för dörren och vi åker till Örebro för årets roligaste tillställning, alla kategorier. Uppklädd till tänderna äter vi gås och dricker onödiga mängder alkoholhaltiga drycker.


December:
Julstress infinner sig inte, skönt. Blir sjuk och hemma från jobbet några dagar. Efter enstaka julmingel och mysgrejer på jobbet så åker jag till Håla och firar julen med familjen, hinner med att träffa några bästisar och åker hem lagom till nyåret. Träffar ytterligare några bästisar före nyåret och sitter hemma på nyårsafton och ugglar med <3. Det känns behagligt. Nyår är ju som sagt min least-favourite holiday.

Så där. 2008 är summerat. Undrar vad som händer framöver. Vilka resor blir det i år? Hur många jobb ska man behöva söka? Många frågor att få svar på...


Kommentarer
Postat av: Karin

40 resor och tre jobb..neeeee..=)..men 40 resor ja tack

2009-01-01 @ 16:17:38
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Stina

Om det blir 40 resor så är det nog svårt att hinna med något jobb över huvud taget :)

2009-01-01 @ 23:34:28
URL: http://kerma.blogg.se/
Postat av: Karin

resa i jobbet? =)

2009-01-02 @ 09:40:27
URL: http://litenbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0