Jag behöver något mer

Jag är för tillfället oinspirerad till det mesta. Skulle vilja ha förmåga att komma på roliga saker som jag kan ägna livet åt. Men, inget av kreativ karaktär kommer någonsin ur min lilla hjärna. Skulle vara intresserad av någon typ av kursverksamhet, men jag kommer ju aldrig till skott. Dessutom vet jag ju inte vad jag vill göra.

Det mesta av detta mynnar i en osäkerhets-situation på arbetsplatsen. Om min anställning hade känts trygg så hade jag troligtvis inte känt  behovet av att hitta något att göra. Orosmomentet ligger i underskott i budgeten på 3 miljoner kr för vår avdelning på ca 40 personer. Tack så mycket kära politiker. 3 miljoner motsvarar ca 6 tjänster på ett år. Vi har två personer som slutar, dessa tjänster kommer inte heller att återbesättas. Totalt skulle detta kunna resultera i totalt ca 8 personer färre på vår lilla avdelning. En inte helt orimlig tanke i och för sig, jag är personligen av åsikten att vi är några personer för många på avdelningen. Men, för mig personligen innebär ju detta tråkigheter. Mitt vikariat som går ut i augusti kommer med största sannolikhet inte att förlängas även om personen jag är vikarie för inte kommer tillbaka från sin ledighet. September = arbetslöshetens månad? Arbetsmarknaden är ju inte precis tiptop just nu, inte för personalare i alla fall. Jag har helt enkelt börjat söka jobb igen. Fy faan säger jag bara.


Nåväl. Kanske borde jag sadla om? Starta en verksamhet? Men, just ja... det var ju till det som inspiration behövdes...

Tack å hej!


Kommentarer
Postat av: Karin

usch vad surt..hoppas att det löser sig ändå, håller tummarna. Har du hört nåt än från jobbet du sökte då?

2009-02-18 @ 20:42:51
URL: http://www.soija.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0