Rinn i näsan

Jag har fortfarande rinn i näsan, men inte så mycket ont i halsen längre. Däremot så nyser jag hela hela tiden. Väldigt skumt. Det killar och killar och killar i näsan. Mycket irritersamt.

Igår och idag har jag varit på utbildning. Lönesamtalsutbildning för chefer. Det var en jättebra utbildning. Jag är ju inte chef eller så, men jag är ju den som ska stötta cheferna i deras arbete och därför fick jag också gå. Verkligen intresant upplägg och kursen gav många bra råd och tips. Alla verkade tycka att den var jättebra. Och för alla er stackare som tror att ni ska få förhandla er lön varje år så kanske det kommer som en chock att så inte är fallet. Chefen bestämmer allt. :) Förhandlar din lön gör du när du ingår ett anställningsavtal. Det som är roligt är alla tips och råd som brukar komma i Aftonbladet / Expressen / Metro och liknande tidningar i februari, mars. "Så här förhandlar du din lön", "Så här får du bättre lön", "Vässa dina argument inför löneförhandlingen". Glöm allt sånt, gör ett bra jobb under året i stället. :)


Kommentarer
Postat av: Karin

no shit!..=)..det är bara bocka och buga för det man får..men är man inte nöjd så är det "bara" att söka sig vidare..och förhoppningsvis då kunna förhandla upp en bättre lön.. Jag nös också en massor.

2008-12-03 @ 17:02:28
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Stina

Så är det :)

2008-12-04 @ 08:55:05
URL: http://kerma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0