Småland

Jag är i Snålland nu. Vi ska packa lådor i helgen. Eventuellt ta en tur till Jerusalem imorgon. När jag åkte ner hit idag så tänkte jag på hur mycket jag inte gillar Småland. Kunde bara komma på två saker som jag gillar i detta landskap. Nr 1: när man kör ner till Jönköping från Ödeshög så är det väldigt fint utmed Vätterns strand. Nr 2: man kan köpa goda polkagrisar i Gränna. I övrigt är Småland ett stort nej tack för mig. Kanske beror på tråkiga upplevelser, blajjig lägenhet och allmän skitstad som man bor i. Och, ja... det var jag som lurade hit oss. Och, ja igen... det var bra för min del att flytta hit. Men en sak är säker, vi kommer aldrig tillbaka!
Om det är någon som vet något mer som är bra i Småland så får ni gärna framföra det. Och för er som blir upprörda, det är egentligen bara Nässjö som jag inte gillar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0