Det pågår ett krig...

... mellan SL-busschaufförer och Stockholmskidzen. När ett kidz från Sthlm kliver på en buss så visar han/hon (särskilt honorna) sitt SL-kort ytterst nonchalant. Tittar inte på busschauffören utan försöker se as-tuff ut, bara gliiida förbi liksom. Busschaufförerna i sin tur kollar ju aldrig när någon person visar sitt kort. De kan ju oftast inte se mycket mer ointresserade ut än de gör när man försöker sticka fram kortet. Detta har resulterat i att även jag har blivit något av ett Stockholmskidz. Glider snyggt förbi busschauffören, som i sin tur ignorerar mig också. Jag skulle ju aldrig göra så i en mindre stad. I Örebro till exempel tittade man ju på chauffören i alla fall. Han/hon nickade oftast hälsande. Det skulle aldrig hända här i Storstan. Men, jag har försökt... Första dagarna försökte jag se vänlig ut och agera på ett vänligt sätt, men inte nu längre. Varför ska jag, om inte busschaufförerna gör det??

Kommentarer
Postat av: Karin

ajaj..mm..dom kan vara lite snåla här i stan, men på den linjen som jag åker på brukar dom hälsa..fast det har iofs varit tiiiidigt på morgonen..så då kanske dom är som piggast och "gladast" med..konstigt det där. Fast om man visar fram en sms-biljett då kollar dom..iaf när jag har gjort det, fast jag kanske ser allmänt skum ut med..vem vet =)

2008-08-20 @ 17:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0